Havtorn

Cesar tror inte att jag kommer kunna hålla mitt sovlöfte på Sweden Rock!  Jag ska klara det om jag så ska behöva gå på en redbull och koffeintabletts diet!

Ett löfte som jag kommer ha svårt för är det om att skriva klart om Moskvaresan. Det finns så mycket och det känns som om jag inte orkar sitta sålänge framför burken.

Jag jobbar om dagarna, sen knatar jag på promenad med Harry och efter det brukar det bli en bok eller tv. Internet kollas lite då och då men inte lika maniskt som i Västerås där jag kan sitta i flera timmar utan att ens märka det, helt sjukt vad datorn är farlig egentligen!

Min praktikplats är helt galet bra!  Handledaren är kanon och de andra som jobbar där är också bra. De boende är riktigt fina människor och lamorna är galet söta.

Igår trodde jag dock att min sista dag var kommen, jag var precis påväg ut ur stallet när jag hörde ett konstigt ljud bakom mig, vänder mig om och mitt liv passerar i revy!  Farbror blå kommer  flygandes i hundratjuge knyck rakt mot mig.. Farbror blå är en stor påfågel och stora fåglar är något jag inte är rädd för men har en otrolig respekt för. Jävlar, jag trodde han skulle hacka ögonen ur mig men han saktade ner , landade och svängde in mot sin matskål.. God!  Då var jag inte så katig!

Idag hade vi julgransväng med fiskdamm och även jag fick napp.
Jag fick ekologiskt odlade jordnötter, ekogodis, ekologiskt havtorns elixir, en kriminalroman om en sovjetisk spion och sykit i reseformat. 
De är så ofattbart snälla på det där stället, bryr sig om varandra och frågar alltid hur man mår och så. Tänk om fler människor kunde vara så varma som de? 
Kom igen Sverige, bli lite snälla ;)


De senaste dagarna har jag gått och tänkt mycket på Sydafrika. Saknar det! 
Vill ha lite sol nu!

Kommentarer
Postat av: Cesar

Jag gjorde bara en bedömning baserad på tidigare år. Du har inte världens bästa track record när det gäller vakenhet på Sweden Rock ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback